شاه برنج (شاه بج) برنج ارگانیک برنج هاشمی چیست؟

شاه برنج چیست؟

شاه برنج که به گویش گیلکی (شاه بج )گفته میشود. یک نوع برنج ارگانیک و بسیار خوش عطر طعم و کم محصول است .این برنج بصورت خودکار پس از برداشت برنج رشد میکند .البته ناگفته نماند این محصول با کمی رسیدگی بعمل می آید . این محصول چون برنجی است که بصورت خودکار رشد میکند حجم برادشت  بسیار کمی دارد و به همین دلیل قیمت بسیار بالاتری از از برنج های کم محصول گیلان دارد . و به همین دلیل اسم پادشاه را روی این محصول قرار داده اند .

 

تفاوت برنج کشت دوم و شاه برنج 

تفاوت برنج کشت دوم و شاه برنج .کشت دوم کشاورزان پس از برداشت کشت اول شروع به کشت دوم میکنند و برای کشت اول سم زدایی میکنند که سریع تر کشت اول رشد کند و کشت دوم نشاء کنند . ولی شاه برنج پس از برداشت برنج هاشمی موقع جمع آوری شلتوک از زمین ساقه هایی که از لابه لای دست به زمین می ریزد بصورت خودکار و بدون کود و سم زدایی شروع به رشد میکند به مقدار کم و پس از از این که محصول موقع برداشت رسید کشاورز درو میکند و به کار خانه برنج کوبی می برد .این محصول چون بسیار کم است  معمولا کشاورزان نمی فروشند .

کیفیت برنج کشت دوم بهتره یا شاه برنج (شاه بج)؟

کیفیت  شاه بج یا شاه برنج نسبت به برنج کشت دوم بیشتره، . شاه بج به نسبت، خوش پخت تر و خوش مزه تره و خیلی عطری تره. شاه بج به دلیل کمیاب تر بودن نسبت به برنج کشت دوم هم گران تره.

بازرگانی برنج شالیزار یونسی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *